Til tross for at mange nordmenn hevder å ikke spise Grandiosa i julen, viser salgstallene en markant økning i denne perioden. En undersøkelse indikerer at nesten en fjerdedel av befolkningen faktisk spiser pizzaen i julen.
Coop har hatt stor suksess med kampanjer som tilbyr Grandiosa til redusert pris, noe som bidrar til økt salg. Historiske data bekrefter en salgsøkning på rundt 20 prosent i juletiden, noe som tyder på at mange foretrekker raske og praktiske måltider i den travle førjulstiden.
Ernæringsfysiologer påpeker at pris påvirker folks matvalg, mens Coop forsvarer sine tilbud med at de også har kampanjer på sunnere alternativer.
4 måneder siden
En fersk undersøkelse viser at de fleste nordmenn hevder å ikke spise Grandiosa i julen, men salgstallene forteller en annen historie. Coop har hatt stor suksess med kampanjer der Grandiosa selges til redusert pris, og salget øker betydelig i førjulstiden. Til tross for at mange sier de ikke spiser pizzaen i julen, selges det store mengder, spesielt i forbindelse med kampanjer. Historiske data viser en økning i salget på rundt 20 prosent i juletiden, noe som tyder på at mange foretrekker raske og praktiske måltider i den travle førjulstiden.
4 måneder siden
En ny undersøkelse viser at Grandiosa er populært i julen, med nesten en fjerdedel av befolkningen som spiser det. Salget øker med 20 prosent i denne perioden, og Coop Prix forventer rekord med et tilbud på 30 kroner. Grandiosa er en lokkevare som varierer i pris, og ernæringsfysiologer påpeker at pris påvirker folks matvalg. Coop forsvarer sine tilbud med at de også har kampanjer på sunnere alternativer, og hevder å ta samfunnsansvar.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
En ny undersøkelse viser at Grandiosa er populært i julen, med nesten en fjerdedel av befolkningen som spiser det. Salget øker med 20 prosent i denne perioden, og Coop Prix forventer rekord med et tilbud på 30 kroner. Grandiosa er en lokkevare som varierer i pris, og ernæringsfysiologer påpeker at pris påvirker folks matvalg. Coop forsvarer sine tilbud med at de også har kampanjer på sunnere alternativer, og hevder å ta samfunnsansvar.
4 måneder siden
En priskrig på frossenpizza preger dagligvarebutikkene i desember, der salget av pizza når sitt høydepunkt. Butikkene lokker med tilbud, men det er lett å bli lurt av misvisende priser. For eksempel kan en Grandiosa uten paprika være dyrere enn en vanlig variant. Peppes Triple Meat var et stort kupp til 28 kroner, men ble raskt utsolgt. Egne merkevarer er ikke alltid billigst, og prisene justeres raskt. Forbrukerne må være våkne for å få med seg de beste tilbudene i denne perioden med unormalt lave priser.
3 måneder siden
Artikkelen omhandler en priskrig på frossenpizza, der flere butikkjeder tilbyr store rabatter. Meny er billigst på Grandiosa, mens Mega har den største rabatten på Dr. Oetker Ristorante. Flere reagerer på at usunn mat er billigere enn sunn, og mener dette går ut over folkehelsen. Matvarekjedene forsvarer priskuttene med at de følger konkurransen, og at de også har tilbud på sunne varer. Kiwi, Rema 1000 og Coop fremhever at de har hatt kampanjer på sunne varer, men kutter også prisene på pizza. Enkelte kunder lar seg friste av de lave prisene på pizza, til tross for nyttårsforsetter om et sunnere kosthold.
4 måneder siden
Dagligvarekjeden Extra opplever en tradisjonell salgsøkning av dobørster i ukene før jul. Salget øker gradvis, med en markant topp i uken før jul. I uke 51 i fjor var økningen på 65 prosent sammenlignet med gjennomsnittet for 2023. Kommunikasjonsrådgiver Simen Kjønnås Thorsen i Coop Norge antar at dette skyldes både økt forbruk av fet mat og et ønske om et presentabelt bad til julegjester. Extra har også solgt nesten dobbelt så mange pakker dopapir etter et priskutt. Rema 1000 og Kiwi har ikke kommentert sine salgstall for dobørster.
3 måneder siden
Matvareprisene i Norge opplevde en nedgang på 2,2 prosent fra november til desember, ifølge tall fra Statistisk Sentralbyrå (SSB). Denne nedgangen kommer etter en periode med prisstigning i oktober og november. Prisfallet skyldes i hovedsak juletilbud og kampanjer på typiske julevarer. Til tross for nedgangen i desember, er matvareprisene samlet sett 4 prosent høyere enn i desember året før.
4 måneder siden
Salget av dobørster opplever en markant økning rett før jul, ifølge Coop. Salget øker betraktelig i de to siste ukene før jul, med en topp i uke 51. Årsaken til den økte etterspørselen antas å være både praktisk og estetisk, da mange forbereder seg på julefeiring med mye mat og gjester. Eksperter anbefaler å bytte dobørste oftere jo flere som bor i husstanden, og at den rengjøres jevnlig for å forlenge levetiden. Det anbefales å skylle børsten etter bruk og eventuelt la den ligge i en klorinblanding.
4 måneder siden
Årets julepriskrig har resultert i betydelige prisreduksjoner på en rekke populære julevarer, som Twist, julepølse og Kong Haakon-konfekt. Kundene dokumenterer sine kupp på sosiale medier, og mange butikker opplever tomme hyller på grunn av den høye etterspørselen. Eksempler på lave priser inkluderer julepølse til 7,90 kroner og Vossakorv til 3,80 kroner. Flere kunder uttrykker glede over de lave prisene, som gir familier med lav inntekt mulighet til en bedre julefeiring. Samtidig har enkelte varer blitt utsolgt raskt, som julemarsipan og risgrøt, noe som viser hvor populær priskrigen er.
4 måneder siden
En priskrig på ost før jul har ført til en betydelig økning i salget av Edamer og Gräddost. Tine har solgt over 100 tonn mer av disse ostene sammenlignet med fjoråret. Til tross for økt etterspørsel, forsikrer Tine at det fortsatt er ost på lager. Priskrigen ser ikke ut til å påvirke salget av lokalprodusert mat. Likevel uttrykkes det bekymring for at forbrukerne kan venne seg til at mat skal være billig, og at det kan redusere verdsettingen av norsk matproduksjon.
4 måneder siden
Tall fra Virke viser at nordmenn i snitt vil bruke 24 900 kroner på julehandelen i november og desember, inkludert gaver, dagligvarer og vinmonopol. Totalt anslås julehandelen å nå 138,7 milliarder kroner, en økning på 3,5 prosent fra i fjor. Samtidig viser en undersøkelse fra Respons Analyse for Sparebank 1 at nordmenn planlegger å bruke 8330 kroner ekstra til jul, en nedgang på fem prosent fra året før. Forbrukerøkonom Magne Gundersen peker på høye renter som en årsak til at mange ønsker å redusere utgiftene. Han advarer mot å bruke mer enn man har råd til og oppfordrer til planlegging for å unngå økonomiske feller.
4 måneder siden
Artikkelen omhandler populære julegavekjøp i siste liten på bensinstasjoner. Både Circle K og Shell melder om økt salg av ulike produkter på julaften. Shell opplever økt salg av blomster, konfekt og mat, i tillegg til bilvask og kaffeavtaler som julegaver. Circle K ser en sterk økning i salget av 'Koppen', som gir ubegrenset varm drikke i 2025, samt konfekt og gavekort. Ferske boller er imidlertid den mest solgte varen hos Circle K på lille julaften og julaften. Begge kjedene merker også et oppsving i salget av bilvask før jul.