Skistar solgte ved en feil sesongkort med 90 prosent rabatt under Black Friday i både Norge og Sverige. Kunder fikk kjøpt sesongkort for rundt 1000 kroner, istedenfor den vanlige prisen på 10.
000 kroner. Selskapet annullerte kjøpene og tilbakebetalte pengene, og forklarte at det skyldtes en teknisk feil i bookingsteg 2.
Skistar understreker at det ikke var en planlagt kampanje. Selskapet er nå anmeldt til det svenske forbrukertilsynet ARN, som skal vurdere saken.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Leo's Lekeland opplevde en prisfeil der åtte billetter ble solgt for 149 kroner istedenfor 1499. Feilen førte til at rundt 3000 kunder kjøpte billetter før feilen ble oppdaget. Leo's Lekeland kansellerer alle kjøp og tilbyr kundene 50 prosent rabatt på to barnebilletter som kompensasjon. Forbrukerrådet uttaler at selger kan gå fra avtalen ved åpenbare feilprisinger, spesielt ved rabatter over 85 prosent. De anbefaler kundene å forhandle med bedriften om en eventuell kompensasjon.
1 måned siden
En teknisk feil hos Coop Extra førte lørdag morgen til usedvanlig lave priser på påskegodt, deriblant Freia påskeegg. Kunder kunne kjøpe eggene for under 14 kroner. Feilen ble raskt oppdaget, og prisene ble justert tilbake til normalen, 59,90 kr for Freia påskeegg. Kommunikasjonsdirektøren i Coop, Harald Kristiansen, bekrefter hendelsen og gratulerer de kundene som rakk å sikre seg billig påskegodt før feilen ble rettet. Han lover også at påskeharen vil slippe løs igjen senere.
4 måneder siden
En Coop-kunde reagerte på et tilbud på pasta med kun 60 øre rabatt, noe kunden oppfattet som lite. Coop forsvarer sin prisstrategi, men innrømmer at rabatten kan virke liten. De understreker at de ønsker å være åpne om prisendringer. Forbrukertilsynet påpeker at det er villedende å markedsføre noe som et tilbud uten en reell rabatt, og at førprisen skal være den laveste prisen de siste 30 dagene. Coop Mega hevder de justerer priser for å være billigst og at alle prisendringer skal kommuniseres.
2 måneder siden
En kunde oppdaget at Meny solgte marsipankake til 251 kroner (etter 30% rabatt), mens Kiwi solgte samme kake for 149 kroner. Gjerrigknarken reagerte på prisforskjellen og mente Meny forsøkte å lure kundene ved å selge dyrere kaker i Valentine-frysedisken. Meny beklaget og forklarte at de hadde forvekslet tilbudskaker med fullpris-kaker. Rema 1000 tilbyr også marsipankake til en lav pris, mens Kiwi ikke lenger har kampanje på disse kakene.
1 måned siden
Eivind Tolo opplevde et «Klarna-mareritt» da han feilaktig ble trukket 74.174 kroner for en viskerarm til 741 kroner. Etter gjentatte forsøk på å få hjelp fra Klarna, ble pengene refundert til feil konto. Tolo opplevde mangelfull kundeservice og følte seg maktesløs i situasjonen. Finanstilsynet og Forbrukertilsynet påpekte at Klarna er ansvarlig for korrekte betalingsoverføringer og god dokumentasjon. Klarna beklaget hendelsen, forklarte at feilen skyldtes en manuell glipp, og har nå tilbakebetalt pengene pluss gitt kompensasjon til Tolo.
3 måneder siden
Kunder ved Manglerud senter har opplevd å få uventede og høye parkeringsfakturaer, noen opp til 6000 kroner, for parkering de ikke har hatt. Feilen skyldes et strømbrudd som har påvirket kameraene i parkeringshuset, noe som har ført til at kunder har blitt registrert for å ha parkert i flere dager. Selv om parkeringsselskapet One Park beklager feilen og har lovet å rette opp i feilaktige belastninger, har hendelsen skapt irritasjon og mistillit blant kundene. Selskapet oppfordrer kunder som har blitt feilaktig belastet til å kontakte kundeservice for refusjon.
4 måneder siden
FotoKnudsen har opplevd en feil der rundt 1000 kunder kan ha mottatt fotokalendere med bilder av andre. Selskapet har beklaget feilen og kontaktet de berørte kundene for å tilby kompensasjon og retur av feilleveransene. Datatilsynet har mottatt flere henvendelser om saken, inkludert en avviksmelding fra Storio Group, som leverer bilder for FotoKnudsen. De vil nå undersøke hendelsen for å kartlegge årsak, omfang og hvilke opplysninger som er berørt. En kunde forteller at hun mottok en kalender med feil bilder, til tross for at forsiden var korrekt.
1 måned siden
En Meny-butikk solgte Stranda spekeskinke i større pakker til en høyere kilopris enn mindre pakker, stikk motsatt av hva kundene forventer. Blogger Anders Nordstad påpekte at den dyreste pakken var feilaktig merket som et «Fast knallkjøp», noe han kritiserte som villedende. Kommunikasjonssjef i Meny, Nina Hynne, beklager feilen og forklarer at det har skjedd en glipp i prisingen i en enkeltbutikk. Hun lover å rette opp feilen umiddelbart og ser frem til å implementere et nytt prisverktøy som skal forhindre lignende feil i fremtiden.
1 måned siden
En Meny-butikk solgte Stranda spekeskinke i større pakker til en høyere kilopris enn mindre pakker, stikk motsatt av hva kundene forventer. Blogger Anders Nordstad påpekte at den dyreste pakken var feilaktig merket som et «Fast knallkjøp», noe han kritiserte som villedende. Kommunikasjonssjef i Meny, Nina Hynne, beklager feilen og forklarer at det har skjedd en glipp i prisingen i en enkeltbutikk. Hun lover å rette opp feilen umiddelbart og ser frem til å implementere et nytt prisverktøy som skal forhindre lignende feil i fremtiden.
18 minutter siden
En undersøkelse avslører store prisforskjeller på Coops egne merkevarer. Dette står i kontrast til Coops løfte om like lave priser i alle sine butikker.