En kunde oppdaget at Rema 1000 hadde byttet ut frosne skogsblåbær med hageblåbær, og reagerte på manglende merking.
Rema 1000 forklarer at dette var en midlertidig løsning grunnet en tilbaketrekking av blåbær, for å unngå tomme hyller.
De forsikrer at de nå er tilbake til å fylle posene med skogsblåbær.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
18 dager siden
Rema 1000 anklages for villedende markedsføring av Jarlsberg-ost og Nordfjord-bacon, der større «partivarer» viste seg å være dyrere per kilo enn mindre varianter eller konkurrerende produkter. Dagligvareekspert omtaler det som et «luretilbud», mens Forbrukerrådet påpeker at slik praksis kan være ulovlig. Rema 1000 begrunner markedsføringen med at de viser frem priskutt på enkeltprodukter, og at kunden selv kan velge. Etter at TV 2 tok kontakt, ble prisen på den aktuelle «partivaren» justert ned.
29 dager siden
En kunde reagerer på Rema 1000s prising av laks, hvor økologisk laks prises per stykk mens billigere alternativer prises per kilo. Dette gjør det vanskelig å sammenligne priser, og kunden mener det er en form for lureri for å få kundene til å kjøpe dyrere produkter. Rema 1000 forklarer at kilopris brukes når vekten varierer, og stykkpris når vekten er fast, men de vil vurdere om de kan kommunisere prisene tydeligere. Rema 1000 mener de overholder prisopplysningsforskriften.
2 måneder siden
Dagligvarebutikker på Romerike opplever for tiden mangel på enkelte varer som valnøttkjerner, chiafrø, solsikkekjerner, svarte bønner og enkelte typer tunfisk. Norgesgruppen bekrefter forsinkelser i transporten som årsak, men forventer at varene snart vil være tilbake i hyllene. Til tross for en nylig tilbakekalling av egg på landsbasis, melder butikkene at de fortsatt har tilstrekkelig med egg tilgjengelig for kundene. Rema 1000 opplyser at de ikke er berørt av tilbaketrekningen.
3 måneder siden
En kunde ble overrasket over prisen på Rema 1000s eget merke «R» appelsinjuice, som viste seg å være dyrere per liter enn merkevaren Sunniva. Forbrukerrådet advarer om at kjedens egne merker ikke alltid er billigere, og at butikkenes plassering av varer kan villede kundene. Rema 1000 forklarer at prisene på «R»-produkter kan variere på grunn av konkurransen i markedet, men understreker at de normalt skal være billigere enn merkevarer. Forbrukerrådet anbefaler kunder å sjekke liter- eller kilopris for å unngå å bli lurt.
2 måneder siden
Rjukan Arbeiderblad melder at marsipanbiten er fjernet fra Twist-posene grunnet produksjonsutfordringer. Produsenten Mondelez bekrefter dette og opplyser at posene er fylt med flere av de andre bitene for å kompensere for mangelen. Freias butikk på Karl Johan melder at banan er den mest populære biten i løsvekt.
3 måneder siden
Rema 1000 endrer navnet på Æ-appen til Rema-appen og gjør store endringer i fordelsprogrammet. Tidligere fikk Æ-medlemmer priskutt direkte i kassen, men nå innføres et system med bonuspoeng i tillegg til personlige priskutt. Kritikere mener Rema hermer etter konkurrenter og at endringene gjør det mer komplisert for kundene. Rema 1000 innfører også bonusoppdrag og kampanjeprodukter, og fjerner den tidligere ti på ti-listen. Rema 1000 mener selv at endringene vil gjøre hverdagen enklere og billigere for kundene, men har ikke svart på spørsmål om hvordan.
1 måned siden
En kunde reagerte på at mørbrad-biffene han kjøpte hos Coop var mindre enn de 150 grammene som var oppgitt på pakken. TV 2 gjennomførte en stikkprøve i fire ulike Coop-butikker, og fant at ingen av biffene veide det de skulle. Gjennomsnittsvekten var 139 gram, noe som får en dagligvareekspert til å reagere. Han mener dette kan være et eksempel på «krympflasjon». Coop beklager hendelsen og sier at de vil ta tak i problemet med leverandøren.
24 dager siden
Rema 1000 anklages for å selge dyrere ost under sitt eget «billig»-merke Prima enn merkevaren Synnøve Finden, noe «Gjerrigknarken» omtaler som et løftebrudd. Kritikken går ut på at kundene forventer at Prima alltid skal være det billigste alternativet. Rema 1000 forklarer at prisendringen skyldes et påskekutt på Synnøve Finden-osten, men justerte prisen etter å ha blitt kontaktet av pressen. Konkurrenten Kiwi fremheves for sin strategi om å justere prisene på egne billigmerker for å sikre at de alltid er billigst. Dette er ikke første gang Rema 1000 får kritikk for prisingen av sine billigmerker.
1 måned siden
Brukere har reagert på en endret, kornete konsistens i Decubal leppepomade, noe som har skapt forvirring. Produsenten, Karo Healthcare, avviser at formelen er endret, men bekrefter nytt design. De forklarer at temperatursvingninger, spesielt kulde, kan påvirke konsistensen. Selv om dette ikke utgjør noen helserisiko, oppfordres kunder som opplever problemet til å returnere produktet til apoteket.
2 måneder siden
Norgesgruppen beklager villedende merking av Jacobs Utvalgte Earl Grey te, der nylonposer er markedsført som «silke». Kunder har påpekt feilen siden 2019, men selskapet har gitt villedende svar om at problemet er rettet. Kommunikasjonssjef Kine Søyland innrømmer svikt i kommunikasjonen og lover å endre emballasjen og inkludere informasjon om nylon. Selskapet har brukt standardsvar til kunder mellom 2019 og 2022, og beklager at en mer miljøvennlig løsning ikke har vært prioritert, men lover å inkludere dette i handlingsplanen for 2025. Kunder reagerer sterkt på at selskapet har kjent til problemet lenge, og mener det grenser til lureri.