Mats Nyhagen fra Gjøvik solgte sin Rolex-klokke via auksjonsplattformen Catawiki til en kjøper i Italia. Etter sending oppsto det forvirring da Posten Norge rapporterte at pakken var returnert, mens posten i Italia bekreftet at den var utlevert.
Nyhagen forsøkte å løse saken med Posten Norge og Catawiki, men uten hell. Først etter at TV 2 hjelper deg grep inn, beklaget Catawiki og tilbød Nyhagen refusjon og kompensasjon for den tapte klokken.
Posten i Italia bekreftet at klokken var levert til kjøperen og at feilen lå hos Posten Norge.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
18 dager siden
Frode Molund Haugen kjøpte en Oura-ring fra Elkjøp, men den sluttet å fungere kort tid etter. Haugen opplevde at Elkjøp forsøkte å reparere ringen, selv om det er kjent at disse ringene ikke kan repareres. Etter flere frustrerende besøk og lang ventetid, kontaktet Haugen TV2 hjelper deg. Med hjelp fra Forbrukerrådet, har Elkjøp nå godtatt å heve kjøpet og refundere pengene til Haugen. Elkjøp beklager at saken har tatt lang tid og bekrefter at Oura-ringer normalt erstattes, ikke repareres.
3 måneder siden
Merima Gogic opplevde problemer med Helthjem-levering via Finn.no sin «Fiks ferdig»-tjeneste. Flere av hennes pakker ble feilaktig registrert som «ikke hentet», selv om de var plukket opp av budet. Dette førte til at salgene ble kansellert og kjøperne mistet interessen for varene. Gogic har klaget til Helthjem, men opplever at de ikke tar ansvar. Forbrukerrådet mener at enten Finn eller Helthjem må dekke selgers økonomiske tap. Helthjem har erkjent feil og vil undersøke saken nærmere, men har ikke umiddelbart tilbudt kompensasjon. Gogic er kritisk til Helthjems håndtering og mener de har et erstatningsansvar.
2 måneder siden
Ane Albertsen fra Tromsø opplevde betydelige problemer med en leveranse fra Power etter et større innkjøp av hvitevarer og elektronikk. Leveringen ble forsinket, og vaskemaskinen manglet da varene endelig ankom. Albertsen måtte selv sørge for innbæring av tunge varer. Etter gjentatte feil fra Power sin side, valgte hun å kjøpe en ny vaskemaskin fra en annen leverandør. Forbrukerrådet ga sin fulle støtte til Albertsen i saken. Power har beklaget situasjonen, refundert hennes utlegg og tilbudt kompensasjon for ulempene.
1 måned siden
Eivind Tolo opplevde et «Klarna-mareritt» da han feilaktig ble trukket 74.174 kroner for en viskerarm til 741 kroner. Etter gjentatte forsøk på å få hjelp fra Klarna, ble pengene refundert til feil konto. Tolo opplevde mangelfull kundeservice og følte seg maktesløs i situasjonen. Finanstilsynet og Forbrukertilsynet påpekte at Klarna er ansvarlig for korrekte betalingsoverføringer og god dokumentasjon. Klarna beklaget hendelsen, forklarte at feilen skyldtes en manuell glipp, og har nå tilbakebetalt pengene pluss gitt kompensasjon til Tolo.
22 dager siden
Molde-trener Per-Mathias Høgmo bekrefter at han refunderte 3000 kroner til en misfornøyd supporter etter Moldes 3-0 tap mot Sandefjord. Supporteren hadde sendt et «erstatningskrav» via Vipps. Høgmo forteller til TV 2 at han først var skeptisk, men at kona overbeviste ham om å betale. Han mottok også flere krav fra andre supportere, men valgte å kun betale det ene. Tapet i Sandefjord har ført til økt press på Høgmo, som beskriver situasjonen som vanskelig.
1 måned siden
Jørgen Brath kjøpte nytt kjøkken fra Ikea i 2022, der Montera var ansvarlig for monteringen. Underveis oppstod flere problemer: platetoppen ble knust, benkeplaten ble skadet, og viften ble ikke koblet til ventilasjonsanlegget, noe som skapte brannfare. Brath opplevde at selskapene skyldte på hverandre, og at det tok lang tid å få løst problemene. Ikea hevdet at Brath ikke hadde gitt korrekt informasjon om veggplater, noe som ble tilbakevist. Etter at TV 2 hjelper deg tok kontakt, beklaget Montera og byttet benkeplaten. Saken om den manglende vifte-tilkoblingen er fortsatt ikke løst.
27 dager siden
Mathea Nathalie Olsen opplevde flere uvanlige hendelser da hun bestilte rettetang. Først bestilte hun en brukt rettetang fra Finn.no, men mottok en pakke med bøker. Deretter bestilte hun en ny rettetang fra Ellos, men mottok en brukt rettetang. Forbrukerrådet kritiserer Ellos for manglende ansvar, mens Helthjem beklager hendelsen og antyder en forveksling. Ellos har refundert det første kjøpet og sendt en ny rettetang, men hendelsesforløpet forblir et mysterium.
2 måneder siden
Flere menn har blitt svindlet for Rolex-klokker gjennom Finn.no, angivelig av samme selger. Selgeren skal ha brukt falske kvitteringer og kansellert pakker etter å ha mottatt betaling. Ofrene kritiserer politiet for manglende handling, og en av dem har selv etterforsket saken. Politiet bekrefter at de etterforsker mannen for flere bedragerisaker og trusler. Finn.no advarer brukere mot å forhåndsbetale og anbefaler sikrere betalingsmetoder.
2 måneder siden
Nav innrømmer å ha gjort feil i beregningen av uføretrygd for Elisabeth Neset Olsen, og etterbetalte henne 95.911 kroner. Nav rapporterte imidlertid hele beløpet som inntekt for 2022, i stedet for å fordele det over de tre årene det gjaldt. Dette førte til at Olsen overskred inntektsgrensen og fikk et tilbakebetalingskrav på 67.516 kroner. Selv om Nav har endret forskriften for å unngå lignende situasjoner, får ikke Olsen tilbakebetalt pengene. Saken er nå henvist til Trygderetten, og Nav vil ikke kommentere saken ytterligere. Olsen har måttet selge eiendeler og låne penger for å dekke utgiftene.
2 måneder siden
Norsk Tipping har ved en feil sendt ut melding om at en norsk spiller hadde vunnet én million kroner i Eurojackpot. Dette skjedde etter at det ble avdekket feil i systemet rundt trekningen av den nasjonale millionpremien, hvor andelslag hadde en fordel. Spillselskapet forsøker nå å rette opp feilen og har varslet Lotteritilsynet, som ser alvorlig på saken. Samtidig opplyser Norsk Tipping at den korrekte vinneren av mandagens millionpremie er en mann fra Førde.