Nyhetssaker

Tine opplever cottage cheese-boom takket være TikTok-trender

VG logoNettavisen logo

2 artikler

helse og livsstil

1 måned siden

Tine opplever cottage cheese-boom takket være TikTok-trender

Hovedpunkter

  • Tine opplever økt salg av cottage cheese, drevet av TikTok-trender.
  • Salget av yoghurt naturell og søtmelk med smak øker også.
  • Fete meieriprodukter som smør, fløte og ost viser betydelig salgsvekst.
  • Cottage cheese var også populært på 80-tallet.

Vurderinger (AI)

Opplysendende4
Dybde3
Positivitet5.5
Anbefaling3.5

Sammendrag

Tine har sett en markant økning i salget av cottage cheese, med en vekst på 40 prosent i fjor. Selskapet forklarer denne økningen med populære treningstrender som spres via sosiale medier, spesielt TikTok. Cottage cheese var også populært i Norge på 1980-tallet. I tillegg til cottage cheese, har salget av yoghurt naturell og søtmelk med smak økt. Fete meierivarer som smør, fløte og ost har også opplevd en betydelig salgsvekst. Tallene er basert på det totale salget av meieriprodukter, ikke bare Tine.